Подати оголошення в базу

Facebook

Google новини

Житло в кредит

Друзі сайту

Статистика





Неділя, 28.04.2024, 08:30
Вітаю Вас Гість | RSS
Бюро нерухомості "Метраж" місто Івано-Франківськ, вулиця Тичини, 8-А, тел. (0342)77-96-95
Продам-куплю квартиру в Івано-Франківську. Подати оголошення


Нерухомість Прикарпаття, Івано-Франківщини » Квартири,будинки та земельні ділянки в Івано-Франківську » Статті » Юридичні аспекти

Нові правила легалізації самозабудови (ч.2)

50-59 | 06.06.2011, 20:13
Легалізація самозабудови

Як вже було відмічено, Порядок легалізації самозабудови встановлює процедуру прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом індивідуальних (садових) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд прибудов до них, громадських будинків І і ІІ категорій складності (далі - об'єкти), побудованих до 31.12.2009 без дозволу на виконання будівельних робіт, заяви про прийняття в експлуатацію яких подано до 31.12.2012. Крім того Порядок визначає механізм проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій і інженерних мереж.

Нагадаємо, що громадські будинки, що відносяться до І і ІІ категоріям складності, визначаються згідно з будівельними нормами (ДБН), держстандартами і правилами (п. 1.2 Порядку). Відповідно до додатка "П" до ДБН А.2.2-3-2004 "Склад, порядок розробки узгодження і затвердження проектної документації для будівництва", до І категорії складності віднесені господарські і допоміжні будівлі при житлових будинках, садові (літні) будиночки, а до ІІ - 1-3-поверхові садові житлові будинки 1-3-поверхові будинки блокового типу з квартирами в різних рівнях і будинку котеджного типу для індивідуальних забудовників.

Необхідно відмітити, що легалізація самозабудови, згідно п. 9 Завершальних положень ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" здійснюється безкоштовно інспекціями Державного архітектурно-будівельного контролю за результатами технічного обстеження будівельних конструкцій і інженерних споруджень об'єктів за наявності документу, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, упродовж 30 днів з моменту подачі заяви.

Само по собі введення самозабудови в експлуатацію є безкоштовним. Проте за проведення технічного обстеження заплатити все ж доведеться, адже його треба замовляти самостійно у суб'єктів господарювання, що спеціалізуються на цьому виді діяльності. Слід зазначити, що ціни на технічне обстеження самозабудови в різних регіонах відрізняються.

Без штрафу не обійтися


Відмітимо також, що у будь-якому випадку при введенні в експлуатацію самозабудови доведеться заплатити штраф. Правда, порівняно невеликий - ч. 3 ст. 96 КоАП за виконання будівельних робіт без дозволу або проекту передбачений штраф в розмірі від 10 до 50 НМДГ, тобто. від 170 до 850 грн.

Крім того, необхідно звернути увагу, що введення в експлуатацію об'єкту ще не означає отримання права власності на нього. Адже таке право підлягає держреєстрації (ст. 182 ЦК), а згідно ч. 9 ст. 39 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" основою для оформлення права власності на об'єкт нерухомості є зареєстрована декларація про готовність його до експлуатації. Таким чином після реєстрації декларації необхідно пройти процедуру держреєстрації права власності на узаконену самозабудову.

Як бачимо, процедура легалізації самозабудови згідно з чинними нормативно-правовими документами набагато простіша, ніж та, що застосовувалася раніше. Більше того, введення в експлуатацію незаконно побудованих об'єктів здійснюється безкоштовно. По суті, можна говорити що держава оголосила амністію для осіб, що незаконно побудували нерухомість, і надало їм можливість легалізувати самозабудову за спрощеною схемою без судового розгляду.

Правовий лікнеп

Які документи і куди слід подавати

1. Звіт про технічне обстеження. Техогляд проводиться виконавцем - суб'єктом господарювання. Він включає підготовку, попереднє обстеження (огляд, фотографування об'єкту визначення його категорії складності) і детальне обстеження (визначення параметрів, характеристик матеріалів, конструкцій, вирішення питання про необхідність лабораторних досліджень). За результатами проведеного обстеження складається звіт (не менше 2 екземплярів - один для замовника, а другою залишається у виконавця).
2. Заява в ДАБК. Після техогляду можна приступати до оформлення прийняття об'єкту в експлуатацію. Для цього необхідно особисто подати (чи відіслати рекомендованим листом) до інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю по місцю знаходження об'єкту наступний пакет документів : 1) заява про прийняття об'єкту в експлуатацію (ця заява також має бути підписана співвласником землі, якщо такий є); 2) два екземпляри заповненої декларації про готовність об'єкту до експлуатації; 3) звіт про проведення технічного обстеження; 4) копію документів, що встановлюють право, на землю, на якій розташований об'єкт, і копію техпаспорта з БТІ. Ці копії мають бути належним чином завірені.
Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в поданих документах, несе замовник (заявник). При цьому ці декларації про готовність об'єкту до експлуатації повинні узгоджуватися з іншими документами. Якщо декларація оформлена з порушенням вимог встановлених Порядком, це є основою для її повернення заявникові. Причому повернення декларації на інших підставах не допускається, а про причини повернення заявник має бути повідомлений. Після усунення недоліків декларації що послужили основою для її повернення, заявник може знову подати документи до відповідної інспекції.
3. Декларація ДАБК. Інспекція ДАБК повинна розглянути документи впродовж 30 днів з моменту їх подачі і прийняти рішення про реєстрацію декларації або її повернення. Датою прийняття об'єкту в експлуатацію є дата реєстрації декларації про готовність об'єкту до експлуатації. Після проведення реєстрації один екземпляр декларації повертається замовникові, а другою залишається в Інспекції. Зареєстрована декларація є основою для укладення договорів на постачання на об'єкт житлово-комунальних послуг (газу, води, електроенергії) а за наявності документів, що встановлюють право, на об'єкт, що вводиться в експлуатацію, - основою для внесення змін до техпаспорта цього об'єкту, виготовленого у БТІ.

Треба звернути увагу що замовник зобов'язаний впродовж 7 календарних днів з дня прийняття об'єкту в експлуатацію надати копію декларації в місцевий орган виконавчої влади або місцевого самоврядування для подачі цими органами інформації про об'єкт в органи статистики.

Що стосується держреєстрації права власності на узаконену самозабудову, то тут правила встановлюють місцеві органи самоврядування. Але загальна процедура така: спочатку подається заява у виконком, потім свою ухвалу виносить Архітектурна комісія усе це фіксується у відповідному рішенні виконкому, яке і подається у БТІ.
Додав: metragif |
Переглядів: 3806 | Рейтинг: 5.0/1